
O činnosti funkcionárov ZO ECHOZ pri Duslo, a.s. a prvé rokovanie členov OV ZO ECHOZ s generálnym riaditeľom v roku 2014
30.01.2014 17:51
V prvom rade mi dovoľte zaželať celému pracovnému kolektívu úspešný rok 2014 a všetkým zamestnancom pevné zdravie a dobré pracovné úspechy.
Už v závere roka 2013 boli telefonáty smerované na predsedníčku OV ZO ECHOZ za účelom predkladania sťažností zamestnancov – hlavne SBU O, ohľadne nevyplatenia resp. zníženia PZM za mesiac november 2013. Dôvody, ktoré viedli vedúcich zamestnancov k zníženiu resp. nevyplateniu PZM boli prezentované – ako výsledok monitoringu aktivít na PC a z toho vyplývajúce výsledky, čo mali za následok – vyvodiť finančné postihy voči zamestnancom. Po prvom zverejnení výsledkov monitoringu sme sa zaujímali u zamestnávateľa o postupových krokoch smerujúcich k avizovaným finančným postihom. O zahájení monitoringu neboli zamestnanci vopred informovaní a preto sme zastávali ten názor, že finančné postihy resp. krátenie, až nevyplatenie PZM z tohto dôvodu nie je možné. Následne personálna riaditeľka poskytla informáciu, že na Rade vedenia bolo dohodnuté – nepostihovať finančne zamestnancov za výsledky monitoringu. V tomto duchu boli informácie medzi zamestnancov postúpené.
Neistota v závere roka medzi zamestnancami utíchla a následky sa objavili až v začiatku nového roka, kedy opäť postihnutí zamestnanci podávali sťažnosti pre nevyplatenie PZM resp. jej zníženie.
Predsedníčka OV iniciovala stretnutie postihnutých zamestnancov SBU O a vedúcich zamestnancov v zasadačke vedenia SBU O - dňa 16.1.2014. Stretnutia sa zúčastnila aj personálna riaditeľka a vedúci OEP.
Závery: všetci postihnutí zamestnanci boli informovaní o postupe – ako podať individuálnu písomnú sťažnosť svojmu nadriadenému na prešetrenie vzniknutej situácie a to do 22.1.2014 a následne vedúci VJ Prísady mal do 24.1.2014 podať písomné vyjadrenie k prijatej sťažnosti a následne sťažnosť postúpiť na personálnu riaditeľku.
Personálna riaditeľka v závere rokovania uviedla, že z prítomných sťažovateľov nik nezavolal a nezaklopal na jej dvere. Preto sa do budúcna treba ponaučiť a postupovať v zmysle platných interných predpisov.
O výsledku riešenia sťažností, ak sa dozvieme a postihnutí zamestnanci nám tieto informácie poskytnú, budeme touto cestou opäť informovať.
Viacerí zamestnanci písomne – formou e-mailu – pravidelne komunikujú s predsedníčkou OV ZO ECHOZ, na ktoré odpovedám, ak mi to pracovné povinnosti dovolia a ak sú otázky opodstatnené. Zamestnanci sa aj začiatkom roka obrátili na predsedníčku OV s otázkou – bola to požiadavka zo strany SBU A ohľadne vyplatenia „nejakej“ odmeny za prezentované údaje za výsledky dosiahnuté vo výrobe, expedícii a obchode v uplynulom roku na SBU A – e-mail bol zaslaný do celého podniku.
Snažila som sa dotazujúcim sa zamestnancom odpovedať, že majú byť trpezliví do vyhodnotenia hospodárskych výsledkov za celú spoločnosť. Pravdepodobne trpezlivosť stratili niektorí zamestnanci a opäť nie po prvýkrát obišli všetky články riadenia na svojom pracovisku a iniciatívne zaslali svoje požiadavky na vedenie Agrofertu do Prahy.
Priatelia – kedy sa naučíme postupnosti, akú je potrebné dodržať, ak niečo chceme dosiahnuť? Prečo sa nesnažíme svoje problémy riešiť najskôr doma – v spoločnosti – u svojich nadriadených až po generálneho riaditeľa? Prečo si myslíte, že Praha Vám poskytne finančné ohodnotenie? Všetky podpísané, resp. aj nepodpísané podnety, ktoré ste posielali aj v minulosti do Prahy – skončili na stole u generálneho riaditeľa, zaoberali sme sa nimi aj na iných stretnutiach.
V našej spoločnosti máme platné interné predpisy, ktoré nám určujú smer a cestu, ako postupovať pri predkladaní sťažností, požiadaviek – prečo nevyužívame túto možnosť? Všetky negatívne kroky, ktoré sú takto realizované, vrhajú zlé meno na celú našu spoločnosť, čo robí zlé meno na nás všetkých.
Upozorňujem, že aj v OS 7 – 2 – 2007 Odmeňovanie zamestnancov je od ostatnej zmeny uvedený postup, ako máte riešiť Vaše požiadavky – prosím... žiadam Vás, konajte tak, aby sme si nerobili zlé meno. Ubližujeme si navzájom. Takto sa problémy neriešia.
Noviny Duslo obsahujú príspevok generálneho riaditeľa - citujem: „Dnes už viem, že je potrebné diskutovať o problémoch podniku, takže sa vrátime k organizovaniu aktívov“. Aj toto bude priestor na to, aby sme spoločne riešili problémy, ktoré na pracoviskách sú a budú. Len spoločne dosiahneme zlepšenie, odstránenie informačného embarga, ktoré tu pretrváva od roku 2007 a prenasleduje nás ešte aj dnes skoro na každom kroku. Zásadne musí prísť ku zmene v prístupe nadriadeného k podriadenému. Vedúci zamestnanci si musia uvedomiť, že skupina zamestnancov – „R“ je tu preto, aby tvorila hodnoty, aby spolupracovala s vedúcimi zamestnancami a aby táto skupina bola aj vypočutá v prípade, ak má praktické návrhy, pripomienky a názory k zlepšeniu našej spoločnej práce. Nebojme sa, nehľadajme riešenie mimo našej spoločnosti – aj v rodine resp. v manželstve – všetky nezhody sa musia vyriešiť medzi manželmi a v rodine – nikdy nepomohol nikto tretí. Zoberme si tieto slová za svoje a skúsme zmeniť naše myslenie a konanie. Kým nezistíme, že sa dajú veci riešiť aj doma, budeme žiť v nádeji a očakávaní, že nám Praha pomôže. Nie – Prahu potrebujeme, ale čo si doma navaríme, to si doma aj skonzumujme.
Dňa 28.1.2014 sa v dopoludňajších hodinách uskutočnilo spoločné rokovanie generálneho riaditeľa Ing. P. Bláhu, personálnej riaditeľky JUDr. S. Karásikovej, predsedu ECHOZ. p. Bc. J. Blaháka a predsedníčky ZO ECHOZ Mgr. M. Csányiovej.
V odpoludňajších hodinách (13,00 hod.) sa stretli členovia OV ZO ECHOZ na prvom rokovaní OV s generálnym riaditeľom Ing. P. Bláhom, Ing. K. Trenčianskou, finančná riaditeľka a JUDr. S. Karásikovou, personálna riaditeľka.
Rokovanie otvorila a hostí privítala predsedníčka OV a zároveň požiadala o poskytnutie informácií v zmysle dohody v Kolektívnej zmluve. V dňoch 21. a 22. 1. 2014 na pôde Agrofertu v Prahe bol prerokovaný a schválený plán Duslo, a.s. pre rok 2014 – plánovaný hospodársky výsledok a investičný plán pre rok 2014. Informácie o predbežných výsledkoch za rok 2014 podala finančná riaditeľka a informácie z oblasti personalistiky podala personálna riaditeľka. Po oficiálnej časti rokovania nasledovala diskusia, ktorá pokračovala do 15,45 hod.. Po odchode hostí rokovanie OV pokračovalo do večerných hodín.
Obsahom rokovania OV ZO ECHOZ pri Duslo, a.s. bolo:
-
prerokovanie informácií ohľadne rokovaní o Dodatku č. 2 ku KZVS – po 5. kole ostali otvorené 4 body. Po dohode ohľadne bodu 44 – rast priemernej mzdy s jednou spoločnosťou bude možné, že bude Dodatok č. 2 dohodnutý a podpísaný do konca mesiaca január 2014,
-
prerokovanie záverov zo spoločného rokovania členov OV ZO ECHOZ a zástupcov AVZ o spoločnom postupe v procese kolektívneho vyjednávania KZ na rok 2014 a schválenie návrhu na zmenu textu bodov KZ na r. 2014, ktorý bol písomne zamestnávateľovi predložený dňa 23.12.2013,
-
zmeny v OS 7-2-2007 Odmeňovanie zamestnancov a zmeny v ukazovateľoch PZM od 1.1.2014,
-
organizačné zmeny od 1.1.2014 RGR 1-2-2006 č. 27, vydanie č. 5,
-
prerokovanie zameškania práce v zmysle § 144a, ods. 6 ZP,
-
informácie o mobilite zamestnancov za mesiac 12/2013,
-
informácie o počte čerpania nadčasových hodín v zmysle KZ – bod 10 – rizikové pracoviská – veľký počet nadčasových hodín v sledovanom období bol čerpaný na SBU A – VJH – prevádzka LAD + TN – na najbližšie rokovanie OV bude zodpovedný vedúci prizvaný na rokovanie OV, aby odôvodnil nadmerné čerpanie nadčasových hodín,
-
v oblasti BOZP boli prerokované: „Záznam o IP zo dňa 13.1.2014“, „Správa z vyšetrenia MU na spaľovni odpadov 14.12.2013“, „Správa k NU zo dňa 1.1.2014 na SBU O“, „Obsah zápisu z rokovania Komisie BOZP“, „Prehľad o meraní a výskyte chemických faktorov za rok 2013“,
-
informácie z rokovania „Sociálnej komisie“ a „Stravovacej komisie“,
-
informácie z rokovania Predsedníctva ECHOZ – rok 2014 je opäť rokom, kedy sa bude konať zjazd ECHOZ – v mesiaci november 2014. Bude nasledovať rokovanie ohľadne prípravy materiálov na schválenie – Stanovy ECHOZ, Štruktúra ECHOZ, Zásady hospodárenia ECHOZ, Rokovací poriadok zjazdu, Volebný poriadok a Program ECHOZ na nové funkčné obdobie.
-
informácie od zamestnancov ZHU – rokovania s možným budúcim zamestnávateľom, ktorý rokuje s vedením Duslo, a.s. o prechode tejto skupiny zamestnancov k novému zamestnávateľovi. Rokuje sa aj o možnosti odčlenenia CZS k tomuto zamestnávateľovi. O záveroch budeme informovať po obdržaní informácií od zamestnávateľa – ak sa na niečom dohodnú. Všetko je v rovine rokovaní.
Šaľa, 30.1.2014
Mgr. Mária Csányiová, predsedníčka OV ZO ECHOZ pri Duslo, a.s.
—————